اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 31 تير 1396     |     کد : 139

در سامانه ۱۳۷ شهرداری تبریز چه اتفاقاتی می افتد

به منظور ارايه خدمات مطلوب و ارتباط مستقيم مسئولین شهرداری تبریز با تك تك شهروندان، سامانه ۱۳۷ به صورت مدرن، هوشمند و هدفمند، به صورت ۲۴ ساعته آماده دریافت راهنمایی، مشاوره، شکایات و درخواست های شهروندان است.

به گزارش شهریار، شهرداری به عنوان یک نهاد اجتماعی، مدیریت واحد شهری را از مهمترین وظایف خود دانسته و با آگاهي از تحولات اخیر در عرصه کار و روابط اجتماعی گام های متعددی را برداشته است. در همین راستا ثبت درخواست ها، شکایات و پیشنهادات از شهرداری تبریز و پاسخگویی و ارائه راهنمایی های لازم به شهروندان از طریق سامانه ۱۳۷ ، سیستم پیام کوتاه و ایمیل زیر نظر اداره کل بازرسی شهرداری تبریز مسیر می شود.

ناصر جعفری مدیر سامانه ۱۳۷ در بازدید از مرکز سامانه در خصوص نحوه ی فعالیت ۱۳۷ می گوید:  پیام دریافتی از طریق سامانه دریافتی، آدرس یابی شده و در صورت نیاز به ارجاع در سیستم این مرکز به صورت پاکت الکترونیکی به رنگ قرمز ثبت و به منطقه یا ناحیه مورد نظر به‌ صورت آنلاین ارسال می‌شود.

وی ادامه میدهد: بعد از ارجاع منطقه یا سازمان مورد نظر جواب می دهد که در این حالت نامه ارسالی به رنگ سبز نشان داده می شود. نهایتا روزانه به صورت میانگین ۱۰ درصد از تماس های شهروندان توسط این مرکز رصد و از خود شهروندان در راستای صحت و سقم حل مسئله پرس و جو می شود.

جعفری می افزاید: تمام فعالیت های مرکز بصورت ماهانه جمع آوری و رصد آن به همراه تحلیل و بازخورد مناطق و سازمان ها ، به مدیریت امور بازرسی شهرداری ارسال می شود و در نهایت مدیریت نیز آمار را به شهردار محترم ارجاع می دهد.

 

رسیدگی به پیام های سامانه ۱۳۷ توسط مناطق به منزله دستور شخص شهردار است

طبق دستور شهرداری تبریز هر پیام که از طریق این سامانه به مناطق و نواحی برای پیگیری و اجرا ابلاغ می شود به منزله ابلاغ پیام از سوی شخص شهردار تلقی شده و تمام مناطق و نواحی موظف به رسیدگی سریع به آن هستند.

جعفری با اشاره به اینکه بیشترین تماس های دریافتی از شهروندان در حوزه خدمات شهری است، گفت: تمامی درخواست های شهروندان علاوه بر موارد راهنمایی و مشاوره به مجموعه های ذیربط شهرداری ارجاع داده می شود و در صورتی که موارد درخواستی خارج از وظایف شهرداری باشد به اداره مورد نظر که بیشتر در حوزه راه و شهرسازی، اداره آب و فاضلاب، گاز و برق است، جهت حل مشکل ارجاع داده می شود.

مدیر مرکز ۱۳۷ با اشاره به کاستی و ظرفیت های سامانه می گوید: مرکز ۱۳۷ شهرداری تبریز با بهره گیری از مودم پیشرفته  E۱ که دارای قابلیت اتصال از طریق سانترال است به طور همزمان ۳۰ خط مجزا را پوشش میدهد و به شهروندان بدون کمتری معطلی نهایت بعد از ۳ بوق تلفن پاسخ داده می شود.

جعفری با اشاره به پاسخگویی ۱۶۷۹۹۰ عدد تماس در ۱۲ ماهه سال ۹۵ اظهار کرد: به دلیل نبود مکان برای فعالیت ۳۰ خط در مرکز، اکنون ۵ خط به صورت آنلاین پاسخگوی شهروندان است که با انتقالی که به زودی سامانه ۱۳۷ به محل جدیدی خواهد داشت در آن محل قابلیت استفاده ۱۰ خط ممکن خواهد بود.

پیشنهاد در اختیار گذاشتن تجهیزات لازمه جهت اقدام توسط خود سامانه ۱۳۷ عنوان شد

وی با اشاره به ناهماهنگی های گاها پیش آمده در پاسخ به درخواست شهروندان در مناطق و سازمان های مدنظر که باعث نارضایتی مردم می شود، پیشنهاد می دهد که در صورت مجهز بودن سامانه به تجهیزات اجرایی، این مرکز می تواند تا جای امکان به صورت مستقیم به درخواست های شهروندان پاسخگو شود و به جای ارجاع، خود مستقیما وارد عمل شود.

مدیر سامانه ۱۳۷ تبریز با اشاره به تسلط کامل اپراتورها در مسائل شهری و موقعیت استراتژیک هر کدام از مراکز و محل های مورد نظر شهروندان تصریح کرد: لزوم تسلط هر کدام از اپراتورها یکی از لازمه های این مرکز است که سعی ما بر این بوده که کارشناسان ما در پاسخگویی همیشه در آمادگی کامل باشند و کارشناسان ما در طول یک ماه خرداد ۹۶ موفق به پاسخگویی ۱۳۳۰۰ تماس شهروندان شده اند.

جعفری افزود: مرکز سامانه مدیریت شهری( ۱۳۷) ظرفیتی برای یادآوری کاستی ها و نقص های احتمالی مناطق و سازمان هاست که شهروندان با تماس به شماره ۱۳۷ آن را بازگو می کنند.

مولفه های مهم سامانه مدیریت شهری( ۱۳۷) پویایی، کارآمدی ، اجتناب از گستردگی بیش از حد، کنترل و تحلیل اطلاعات، آموزش، ارتقاءعلمی و توانمند سازی منابع انسانی، فرهنگ سازی ، اطلاع رسانی و تبلیغات است.

لذا پیشنهاد می شود؛ مسئولین شهرداری های مناطق، مراکز اجتماعی و فرهنگی، اماکن ورزشی و گردشگری، پارک ها و تمامی مراکزی که به نوعی توسط شهرداری اداره می شوند و محل عبور و مرور شهروندان می باشند با نصب پوستر های در تابلو اعلانات با معرفی ماهیت سامانه ۱۳۷  ، مردم را هر چه بیشتر با این سامانه آشنا کنند.

تدوین و تهیه ی بروشور آموزشی با محوریت پتانسیل ها، روش ها و کارایی سامانه ۱۳۷ و توزیع آن در وسایل حمل و نقل عمومی شهر،  ورودی ساختمان شهرداری مناطق و مرکز، مراکز اجتماعی و فرهنگی شهرداری و ... می تواند یکی دیگر از راهکار های اصولی در معرفی این سامانه به مردم باشد.

لازم بذکر است؛ سامانه ۱۳۷ زیر نظر مدیریت بازرسی شهرداری تبریز  به فعالیت مداوم و مستمر خود ادامه می دهد.

 

موضوعاتی که شهروندان در خصوص آن با سامانه ۱۳۷ ارتباط برقرار می کنند :

خدمات شهری و عمرانی :آسفالت، جدول گذاری، آبیاری درختان، جمع آوری زباله، لایروبی، رفع آبگرفتگی، برف روبی، رفع لغزندگی، نصب پل عابر، احداث خیابان، کشتارگاه، احداث فضای سبز، احداث اماکن فرهنگی، هنری، ورزش و...

حمل و نقل عمومی و ترافیک شهری: اتوبوس، تاکسی، مینی بوس، مترو، خطوط عابر پیاده، تابلوهای راهنمایی و رانندگی، مسافربرهای شخصی تحت نظارت تاکسیرانی، پارکومتر، پارکینگ های احداثی توسط شهرداری، پارک های ویژه آموزش ترافیک برای کودکان

اماکن عمومی: پارکها و فضای سبز، پایانه های مسافربری، گلزار شهدا، مراکز معاینه فنی، میادین میوه و تره بار، ایستگاهای اتوبوس، مترو و...

زیباسازی و چشم انداز شهری: حذف زوائد فیزیکی، نظافت دیوارها، درختکاری، گلکاری، معابر عمومی، شست و شوی نشانه ها و علامت‌های شهری، نظافت معابر و ...

امور اجتماعی و مزاحمت‌های شهری: سد معبر، جمع آوری متکدیان و کارتن خوابها، اماکن فرهنگی، هنری و ورزشی


اصغر دلدار
نوشته شده در   شنبه 31 تير 1396  ساعت  10   توسط   اصغر دلدار    تعداد بازدید  131
ویرایش شده در شنبه 31 تير 1396 ساعت 10 توسط اصغر دلدار
PDF چاپ ارسال برای دوستان بازگشت
نظرات شما :